maaliskuu

maanantai 9. huhtikuuta 2018


Ja sen insta-suosikit. 

*Kissa- suosikki
Leenan Ipana, pieni kummikissamme Tintti, joka nimiäisjuhlissa ja ekassa terassiulkoilussa saimme olla mukana. 


 
*Kirjaelämys
Maaliskuussa luin monta hyvää kirjaa: Alan Bradley: Piiraan maku makea, Kristina Ohlsson: Lasilapset,  Gaël Faye: Pienen pieni maa, Shari Lapena: Vieras talossa, Clare Macintosh: Minä näen sinut, Pirkko Soininen: Ellen ja Fiona Barton: Leski. 
 
*Kädentaidot  Galadriel-peiton virkkaaminen jatkui. Keramiikkaa valmistui lisää ja tässä alla lupaamiani kuvia mun työhuoneesta. 

Ensimmäisenä pari ruukkua, joihin teen vielä makrameeamppelit. Kukat ovat kotoisin Turun kasvitieteellisestä, vasemmalla Intiankarvajuoru ja oikealla Viherpantteriköynnös. Kyllä, nimet vaikuttivat ostopäätöksiin.


 Sitten pikkuruukut, joita on tosin tullut vielä kuvan ottamisen jälkeen pari lisää. Näissä olen käyttänyt erilaisia savia ja lasitteita. Suurin osa ruukuista tehty nipistely -tekniikalla, se on mun lemppari koska pääsen saven kanssa niin liki.


Työkavereilta saatu aloe ja ruukku, tuon pienen pähkinäkulhon olen tehnyt itse.


 Surkea yleiskuva työpisteestä, mutta vähän ruukkujen koot ehkä hahmottuvat. Huone on menossa maalaukseen ja kesällä tehdään ikkunaremontti. Tämä rakennus on suojelukohde, joten harkintaa ja suunnittelua remontti vaatii.



 Työkaverini Maire ei paljon häiriköi. Olemme yleensä samaa mieltä.


Tässä virkkaamani Kukkapelto -matto Taitoshopin tarvikepaketista. Mä niin tykkään tästä. Muutenkin mulle on hyvin tärkeää,  että työhuoneeni on viihtyisä ja mun oloinen. Aika paljon siellä työpaikalla aikaa vietän, vaikka teen välillä etätöitä.



 Tässä vielä Kartano, jossa työhuoneeni sijaitsee <3




 *Arkielämys
Akka-ystävien kanssa luontoretki, iltapala ja saunottelut. Ihanuutta.


*Puutarhassa
Lunta, lunta ja lunta.  Lisää lunta.



*Matka
Miniristeily katkaisi arjen. Söimme hyvin, shoppailimme vähän ja rentouduimme jäiden kilkutuksessa. Husbendin kanssa kaksin tietysti taas.

14 kommenttia:

  1. Oi kun on upea tuo matto! Ja ruukut! Ja kasvien nimet :-D
    Viihtyisä ja ihan sinun näköinen työpiste, mahtavan kaunis rakennus ulkoa. Yhtä antoisaa huhtikuuta ja kaikkia kivoja hetkiä!

    VastaaPoista
  2. Upeita ruukkuja - mutta jos kuvien joukosta löytyy kissa, käy siinä niin, että en oikein muita kuvia huomaakaan;)

    VastaaPoista
  3. Kiva postaus. Kivoja juttuja ja kauniita kuvia. Hyviä kirjoja olet lukenut, minä olen noista lukenut vain tuon Minä näen sinut.

    VastaaPoista
  4. Upeassa paikassa saat tehdä töitä ja ihanan maton olet virkannut. Tintti kisu on aivan ihana pikkuinen <3

    VastaaPoista
  5. Osaispa tehä ruukkuja, ovat niin kauniita. Maton virkkausta vois myös kokeilla. Kivalta vaikuttaa sun maaliskuu. Mukavaa huhtikuuta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun ruukut on tälläisiä yksinkertaisia ja rouheita. Näiden tekeminen on tosi terapeuttista. Kuten virkkaaminenkin!

      Poista
  6. Kaikki muu meni vähän niinkuin ohi, kun jäin jumiin Tinttiin. Voi mikä ihanuus!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tintti on suloinen pentu ja niin on perheen muutkin kisut.

      Poista
  7. Karvajuoru onkin varsin lystikäs nimi kasville! Ja kummikissa Tintti on söpö kuin mikä ♥ Kummius on iloinen asia!

    Sun kuukausiin tuntuu mahtuvan paljon enemmän kuin monien muiden kuukausiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Karvajuoru oli ihan pakko hankkia, kun eteen osui.

      Meillä on ilo olla kummeja kahdelle suloiselle kissalle 💎💎

      Tää kuukausikatsaus usein ihmetyttää itseäni, kun oikein konkretisoituu kaikki tapahtumat. Mutta yksi tärkeä juttu jäi taas mainitsematta, nimittäin velttoilu tekemättä mitään.

      Poista