uusi mahdollisuus

keskiviikko 2. joulukuuta 2015


Olen joskus testannut postaamista puhelimella varsin huonoin tuloksin, en onnistunut liittämään kuvia. Nyt uutukaisella kännykällä tämä sujui helposti. Ehkäpä jatkossa vaikka matkaraportti laitan tulemaan. Onkos teillä kanssabloggaajilla puhelimella postitus kuinka käytössä?

Gebsu lähettää terveisiä ja kiitosta kommenteista edelliseen juttuun. Mukavaa kun pientä kissaa ymmärretään edes jostakin (kun kotona ei).

Kuva Sara Hildenin taidemuseossa, nyt nähtävillä Aseena huulipuna ja kyyneleet, eli naiseuden teemoilla mennään. Näyttely avoinna yli joulun joten vielä ehtii.


17 kommenttia:

  1. En ole koskaan kokeillut asiaa. Mun kännykkäkuvat ovat yleensä niin huonoja, että jätän ne vaan fb:n ja instagrammiin. :) Voisi tietty ihan vaan huvikseen kokeilla...Minkä merkkinen puhelin sulla on?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli ennen 1020 Lumia, jossa huippulaatuinen 41 megapikselin zeiss- kamera ja jonkun verran olen niitäkin kuvia blogiin tuupannut. Mutta aina koneen kautta kierrättäen, suoraan ei onnistunut. Tämä uusi on Samsung Galaxy S6, jonka kamera on mukiinmenevä ja paljon nopeampi kuin edellisessä. Ja tosiaan bloggaaaminen sujui hyvin jouhevasti kun testasin.

      Poista
  2. En ole uskaltanut kirjoittaa blogitekstejä puhelimella. Valmiin tekstin olen kyllä käynyt loppu tarkastamassa ja julkaisemassa muutaman kerran.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä mäkin tein ennen, mutta kovasti tökkivää oli. Nyt sujuu!

      Poista
  3. En ole edes yrittänyt...hmmm...pitääkin joskus..:)

    VastaaPoista
  4. Samsungilla onnistui hyvin kuvia myöten, mutta ipadilla tai iphonella hullun hommaa!! Tai no, teksti kyllä onnistuu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ilmankos, mun uusi kännykkä on Samsung. Edellinen Nokia ei tykännyt Bloggerista vai kuin päin mahtoi olla....

      Poista
  5. Facebookiin olen joskus kuvia lähettänyt. Minulla se on aika hidas.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hitaalla kameralla tuppaa meneen tilanteet ohi...

      Poista
  6. Faceen minäkin olen joitakin kuvia laittanut, mutta en blogiin enkä muualle. Pikkuisten näppäinten sormeilu näillä nakeilla on jotenkin uuvuttavaa, joten olkoon minun puolestani.
    Tuollainen veistos omassa puutarhassa olisi kyllä aika hauska.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo enpä inäkään juuri tekstiä viitsisi kännykällä tuottaa, mutta ehkäpä jotain reissufiilistä. Katsotaan, kuinka käy. Otanko käyttööön vai en. Tuosta teoksesta on kuvassa vain osa, tuo nainen makaa flyygelin sisällä!

      Poista
  7. Minä olen joskus Lumiallani korjannut blogini kirjoitusvirheitä ja se käy kyllä ihan hyvin, kuvia en ole edes yrittänyt. Tuossa Pepi kirjoitti miten käy iPadilla tuo kirjoitus ja kuvien lisäys, minä kyllä sain kuvat blogiin mutta ne olivat niin isoja tiedostokooltaan, että vain osa kuvasta tuli näkyviin.
    Hyvä tietää, että Samsungilla tuo homma toimii. Tällaiset kokemukset ja vielä minä yritän selvittää tuo seikan miten ne kuvn lisäykset onnistuvat iPadilla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kirjotusvirheet mäkin sain Lumialla korjattua, mutta kuvat ei onnistuneet. Kokohan on tietty tärkeä pointti, ettei bloggerin kuvatila täyty. Hyvä, kun mainitsit etten vaan innostunut!

      Poista
  8. Minäkin olen Samsungilla ja muilla Android-laitteilla julkaissut blogijuttuja, liiankin usein. Helposti tulee kirjoitusvirheitä, joita saa sitten korjailla...

    Minä en käytä bloggeria, mutta olettaisin että siinäkin voisi määritellä oletuskuvakoon kun kännykällä postailee. Niin on ainakin WordPressin kännykkäohjelmassa. Kannattaa tarkistaa asetuksista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiitos Johanna vinkistä, en edes tajunnut sitä tsekata. Virheitä tuppaa tulemaan, vaikka kuinka mukatarkistaa niin silti. Pitkää höpinää turha kännykällä yrittää.

      Poista
  9. Bloggeriin en ole uskaltanut kokeilla, suhteemme rakoilee muutenkin jo aika ajoin. Face ja Instagram sujuvat.

    VastaaPoista