kulttuuria, keikkoja ja kissalauluja

sunnuntai 31. elokuuta 2014


Yhtäkkiä yllättäen juuri suunnittelematta perjantaina olimme Venetsialaisissa Lentokonetehtaalla. Tyhjään tehdasrakennukseen oli rakennettu ravintolat, ruokakojut, VIP-alue ja muuta tarpeellista sekä tietysti esiintymislava. 

Ensimmäisenä lavalle astui Sami Saari, jonka keikalla taisin viimeksi olla vuonna 1996.... Miehen laulut on kuitenkin edelleen hyvässä muistissa, varsinkin ne vanhat suositut. Ja Naululan kerhon (en linkitä, koska huomasin linkitysten imevän turhia vierailijoita) haasteesta johtuen myös huulillani varsin paljon viime aikoina. Gebsu voisi laulaa näin isukille:
 

Tuntisitko mun ääneni muiden joukosta?
Tuntisitko mun nimeni sanomatta?
Olisinko sinulle vain pitkätukkainen?
Vai yksi ja ainoa, ainutkertainen?

Tuntisitko sä tassuni pimeässä?
Tietäisitkö mun tarinani kysymättä?
Olisinko sinulle läpi aikojen
Se yksi ja ainoa, ainutkertainen?

refrein:
Juuri se oikea alla tähtien
Se yksi ja ainoa ainutkertainen
(2x)

Nukkuisinko sun kainalossa, pimeässä?
Kuulisitko mun kehräyksen nukkuessa?
Olisinko sinulle läpi aikojen
Se yksi ja ainoa, ainutkertainen?

refrein (4x)
Ainutkertainen (3x)


 Sami Saari lauloi myös kaverinsa Aki Sirkesalon kipaleita jokusen, mikä sekin sopi varsin hyvin meikäläisen kissalauluteemaan koska olin valmistanut Bélalle seuraavanlaisen laulun:


Makuuhuoneeni sälekaihdinten
välistä aurinko pilkottaa
draculahampaasi esitellen
sä hymyilet - mua pelottaa

Mitä on paidan ja hameen alla
ihan kohta sulle selviää
Sä minua kiusaat, etkö sä tiedä
tää on kissamaanista häirintää

Hei kissa kissa kissa
sä olet kyllä minun makuuni
Ooo kissa kissa kissa
mut hoidetaan ensin tää duuni

Rapsutusviestejä korvaani sylkee
kissa rinnalla latautuu
Mahdotonta on kääntää kylkee
kun kyntesi tukkaani takuttaa

Béla on päällä ja mamma on alla
ihan kohta mulle selviää
Sä minua kiusaat, etkö sä tiedä
tää on kissamaanista häirintää

Hei kissa kissa kissa
sä olet kyllä minun makuuni
Ooo kissa kissa kissa
mut hoidetaan ensin tää duuni

Etkö sä nää! Tää on kissamaanista häirintää



Pepe Wilberg iso singoniaorkesterinsa keralla
 Tokihan Nipsukin sai oman laulunsa:

Sä oot silkkii mun sylissäni
Niin kuin lämmin vesi, joka lainehtii
Suklaahaalariin sut puettiin
Päästä tassuihiin
Sä oot silkkii mun sylissäni
Niin kuin kehruukone, joka hurisee
Sama ääni, taivas ja maa
Toisensa kohtaa

Kun miukuttaa
Hei jee!

Kun mä kerron sulle, mikä saa mut syttymään
Mikä saa mut kotihini jäämään
Enkä pois täältä mielelläni lähtiskään
Kun en pääse sua ulos viemään
Hiirulo tai sammakko tuli hei
Ja sä laulat meille vain hyvii biisei
Enkä vois toivoo parempaa
Kissaa

Sä oot silkkii mun sylissäni
Niin kuin lämmin vesi, joka lainehtii
Suklaahaalariin sut puettiin
Päästä tassuihiin
Sama kehräys, taivas ja maa
Toisensa kohtaa

Maukuttaa
woo-o-oooo

Ihan kuin oltais tunnettu aiemmin
Voi olla, et mä vain fiilistelin
Löysin jotain mikä sytyttää
Pinkit varpaat…
On kello kolme ja laulut ei vaimene
Aikansa kaikella niin se vain menee
Nyt on aika, mun maljani täyttyy
Ja yli läikkyy

Sä oot silkkii mun sylissäni…


Ja tässä Jukka-Poika!

...kun silmäni mä auki saan ....


 Ensimmäinen kulttuurimaininta otsikossa on TT:n Villikalkkuna, johon myös yhtäkkiä yllättäen sain ystävältä kutsun. Teatteri oli ihan jees, nautin ja rentouduin ja varsinkin mukavaa oli tavata ystävä pitkästä aikaa :)

14 kommenttia:

  1. Kyllä onkin komeat laulut! *aplodeeraa kovasti* Rapsutuksia sinne :)

    VastaaPoista
  2. ☺☺☺ erinomaisen hyvät laulut!!

    VastaaPoista
  3. Hienot laulut. Uudissanakin: kissamaaninen.

    VastaaPoista
  4. Hienot laulut joka pojalle. Varmasti osaatte jo sanatkin ulkoa, jotta voitte pojille niitä päivittäin laulaa. Tai poikien kanssa.
    "Voiko aamuni enää ihanammin alkaa"....sanoo varmasti mamma kaivautuessaan kissalaumansa alta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pojat ei kauheasti arvosta näitä omia laulujaa, minkähän takia? Kissalauman kanssa on sekä nukkuminen että herääminen ihanaa!

      Poista
  5. Hienot sanoitukset:D suklaahaalari...heh,hee:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meidän kissat käyttää kaikki haalareita, mutta eri värisiä. Ja ihan aitoa karvaa :)

      Poista